Internationella kvinnodagen

Det känns som att man borde gjort något idag. För att leva upp till sina egna förväntningar och värderingar. Men nä, det blev inget. Dagen bara försvann. Satsade på att få rätt på dygnsrytmen, som har varit obefintlig de senaste dagarna, samt simma och göra allt nödvändigt för att musklerna, i synnerhet ryggmusklerna, och hela jag i allmänhet ska må bra.

Men vänta… Jag tänkte just skylla lite även på att kvinnodebatten och samhällsdeltagande i största allmänhet är lite frånvarande här i norr. Men det är jag som är frånvarande. Det finns ju sådana där skyltar uppsatta överallt i Piteå. En sån klisrtar jag upp här för att visa mitt symboliska stöd :-)

dsc_3178

Gick ut och tog den här bilden nyss bara för att kunna ladda upp den här :-P

Jag får väl läsa några dagstidningar så jag är uppdaterad om läget.

Kom tänka på den där gratis mat-grejen med föreläsningar och annat som var i Kirseberg för två eller tre år sen. Ångrade att jag inte gick dit. Latheten… ack ack. Hade fått en massa (god) mat, förmodligen uppskattning av de andra och en garanterad plats i Sydsvenskan som var där då och intervjuade lite. Det var bara två män där bland ungefär 60-100 kvinnor eller så.

 

Någon har skrivit ett gigantiskt inlägg som kommentar på min förra text. På engelska. Varför? Har inte orkat läsa igenom den ännu. Hoppas det inte är ännu en höger- eller vänsterextrem nisse som har det ultimata och enkla svaret på mellanösternkonfilkten, integrationsproblemet och allt ont i världen i största allmänhet, som oftast går ut på att kasta ut eller utrota judar alternativt araber.

Och angående kravallerna så snubblade jag över den här sidan som listar en del bisarra ”anti-upploppsfordon” som mest liknar stridsvagnar.

 

Hittade en intressant grej. Tar mig friheten att klistra in det här.

Actually it has struck me this whole meme of the ”Machine Uprising”. I stand that technology is inherantly a part of humanity, it’s extension, and that the evolution of technology is simply the continued evolution of man. I do not think machines, in of themselves, would feel the neccessity to do us harm (maybe during the initial stages, but I would imagine truly intelligent machines would want to conquer the rest of the sol system where biological life would find great difficulty crossing).

I think this scenario reflects a great internal conflict within mankind itself concerning it’s destiny: The Machines are mankind’s ascent from its primordial bestiality, this truly is ”Judgement Day” as justice is pitted against an arbitrary animal nature (it may esculate to where the human species DOES die out as conscioussness will have found a better seat in the silicon mesh, slowly abandoning the flesh).

So these films may be our subconscious fear that our view of life are fairy tale delusions of a disfunctional world that is fast crumbling under its own weight, as a child in an abusive household may hold before the age of its liberation. It is indeed a war of liberation, and technology is the weapon of human conscioussness and to escape from the iniquities of the past. This is what all the majore religions initially predicted, what philosophy uncovered, and what civilization may realize…

Av DChatc

Min hjärna är för lös i konsistensen just nu för att koppla ihop innebörden av vad som verkligen menas av texten, men det ser intressant ut.

 

Som avslutning vill jag delge en låt som jag kom tänka på idag. En låt som är hård, ger en vemod och en känsla av osäkerhet inför framtiden, framförd med ett härligt syntsound á la 80-tal.

Kommentera

